Nieuws en kennis
Minimumuurloon per 1 januari naar € 15,29
Gepubliceerd op 5 november 2026
Leestijd: 1 minuten
De bedragen van de Wet minimumloon en minimumvakantiebijslag worden halfjaarlijks gewijzigd. Per 1 januari 2027 bedraagt het minimumuurloon voor iemand van 21 jaar of ouder € 15,29. Voor mensen die jonger zijn dan 21 jaar gelden van het wettelijk minimumuurloon afgeleide bedragen.
Voor werknemers die werkzaam zijn op basis van een arbeidsovereenkomst die is aangegaan in verband met een beroepsbegeleidende leerweg (bbl) gelden per 1 januari 2027 geen alternatieve staffels meer. Het referentiemaandloon bedraagt per 1 januari 2027 bruto € 2.385.
| Leeftijd | Staffeling | Per uur |
|---|---|---|
| 21 jaar | 100,0% | € 15,29 |
| 20 jaar | 87,5% | € 13,38 |
| 19 jaar | 75,0% | € 11,47 |
| 18 jaar | 62,5% | € 9,56 |
| 17 jaar | 50,0% | € 7,65 |
| 16 jaar | 40,0% | € 6,12 |
| 15 jaar | 30,0% | € 4,59 |
Deel dit artikel
Wij delen onze kennis.
Wij staan onze klanten bij met kennis en daad. Op zoek naar een goede basis voor je onderneming? Neem dan contact met ons op.